°






gddkia.pl/Łukasz Jóźwiak

Umowy na S7 podpisane

Umowy na budowę trasy ekspresowej S7 Warszawa Lotnisko – Grojec zostały podpisane. Niebawem powinny ruszyć prace budowlane.

Dokładnie 29 km długości będzie miał nowy odcinek trasy S7. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki A – Warszawa Lotnisko – Lesznowola (6,6 km), B – Lesznowola – Tarczyn (14,8 km), C – Tarczyn – obwodnica Grójca (7,9 km)., dla każdego ogłoszono zaś oddzielny przetarg.

Najniższą ofertę na budowę odcinka A zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. – 221,4 mln zł. Najniższą cenę 388,6 mln zł za zbudowanie odcinka B, zaoferował IDS-BUD S.A. Natomiast najkorzystniejszą propozycję cenową za budowę odcinka C opiewającą na kwotę 203 mln zł, złożyła Mota-Engil Central Europe. To właśnie z tymi firmami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w czwartek 17 sierpnia umowę.

Inwestycja jednak już od samego początku miała problemy: od przedłużającego się postępowania przetargowego, przez ogromną liczbę pytań zadanych przez wykonawców, po... zbyt duże koszty budowy. Szacunkowo okazało się, że zabrakło blisko 20 mln zł. Co w tej sytuacji zrobili drogowcy? – Zwróciliśmy się do centrali o zwiększenie środków na realizację tej inwestycji. Z reguły nie a z tym problemów – mówiła nam na początku maja Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy Warszawskiego oddziału GDDKiA

Zgoda przyszła bardzo szybko. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało, że przyznano dodatkowe środki na budowę fragmentu ekspresówki. Dokładnie chodzi o kwotę 57 mln zł. Dlaczego ministerstwo przeznaczyło na to zadnie więcej pieniędzy niż wspominane już wcześniej 20 mln zł? Chodzi o zarezerwowanie środków na nieprzewidziane roboty, bowiem w trakcie budowy może się okazać, że drogowcy będą musieli wykonać jakieś prace ponad programowo.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa trasa ekspresowa z sześcioma węzłami drogowymi. Na odcinku Warszawa Lotnisko – Lesznowola kierowcy do swojej dyspozycji będą mieli po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a od Lesznowoli do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Dodatkowo zostanie zarezerwowane miejsce na trzeci pas, który mógłby powstać w przyszłości. Kiedy kierowcy będą mogli pojechać nowa trasą? Dopiero w 2021 r.


Anna Sołtysiak
anna.soltysiak@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 1

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

16 miesiecy, to raczej nie jest niebawem... ;)